KörútiKocsmák

Bátor gonzó-expedíció: végig a Nagykörúton! Minden megállót megvizsgálunk, minden megállóban lerészegedünk. A vezérelv: nem veszítjük szemünk elől a síneket!

Könyvtáros Testvér mondja

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • mangorlo: oda én is jártam pár éve, jókat ittunk, és irodalomról beszélgettünk. meg van egy másik kocsma arr... (2009.03.19. 23:28) Az Angyalföldi Eszelős
  • mangorlo: vidámparkot én nagyon nem csípem, de őz zsolti az egy komoly figura, bazmeg amiket az a tag tud me... (2009.03.19. 23:24) Legenda vagyok
  • Meauw: Őzikét és Boholyt is imádom már vagy 6-7 éve folyamatosan. Jó lenne ha lenne folytatás, zenékben, ... (2008.10.27. 22:14) Legenda vagyok
  • Utolsó 20

Legenda vagyok

2008.10.21. 16:32 picidzé

Örülök, hogy 1980 előtt születtem. Örülök, hogy voltak zűrzavaros éveim, örülök, hogy jártam alternatívnak titulált koncertekre (alternatív a f@szom, rakenroll, mondaná a poszt tárgya), örülök, hogy megismertem például a Sziámit, a Karabélyt, vagy éppen a Vidámparkot. 13 éves lehettem, mikor a Budai Parkszínpadon lépett fel a Sziámi és vendégként a Vidámpark. 90 fokos fordulat volt az életemben. Azelőtt nem láttam még ilyen szintű züllést, nem kellett hányáson átlépkednem, fuldokolnom a füsttől, és tökrészeg énekest sem láttam még, aki a tetves kurva anyjába küldi a közönséget a számok közti szünetben.

Őz Zsolt zseni. Zseniális szövegíró, jó zenész, alkoholista, nonkonformista, legenda, aki a mai napig éli a rakenrolt. (Az megvan, mikor lement reggeliért, összefutott egy haverral és négy napig ittak? Persze kulcs csak nála volt, a lakásban raboskodó barátnőjénél nem.) Néha szétesik két hónapra, vagy hatra, néha nem iszik négy évig, néha könyvet ír, néha zenél.

Hogy jön ez ide?

Találkoztam Lotterfeld Boholy bukott íróval a Boráros téren, aki egy szemmel láthatóan hajléktalan taggal ücsörgött egy padon, békésen söröztek. Talán ennyiből világos, hogy Őz szarul néz ki. Persze utoljára úgy '97 körül láthattam, azóta pedig sok vörösbort folyt el a Nádasban Csepelen. Mondjuk Őzhöz mindig hozzátartozott, hogy borostás, félrészeg, és - ha éppen véletlenül egy hete iszik - büdös is kissé, de akkor is.

Lépd át, ha büdös a bácsi
és víz helyett a vérben fürdik

De neki mindent szabad.

Bohollyal kocsmába mentünk, Őz elment elintézni valami ügyeit, de utánunk jött a Zsiráfba*, aztán leült, és nem lehetett lelőni, mesélt-mesélt-mesélt. Azt tud. Ontotta magából a sztorikat, amiket még úgy is élmény volt így első kézből hallani, hogy egy részüket már ismertem. Őz pörög, mint majom faszán stanicli. Annyira, hogy az általában bőbeszédű és helyettem is beszélő Boholy sem mondott órákon keresztül túl sokat. Őz mesélt a fociról, Csepelről, bulikról, barátnőkről, érintettük József Attilát és Arthur Koestlert, Lovasit, Müller Pétert, a Szigetet, bulikat, részegséget, betegséget, nőket, és nagyjából mindent a világon.

sírva vigad a tüdõ, és puffad a máj
borzasztó ez a kóceráj

Még egy kört!

(avagy Őz és Boholy isznak)


Na és persze ittunk. Tízig. Ekkor felhívtam a tudakozót, hogy mikor megy éjszakai usz Törökbálintra, mert Őz kezdett fogalom nélkül lenni, majd átmentünk a Pávába, ahol újabb sörök és sztorik következtek.

Régi képeit mutatja nekem ez az
egyenes jellemû képmutató

Én 11 felé hazakóricáltam, a többiek sem maradtak már túl sokat, de az a kis idő hosszúnak tűnt, ha Boholynak hinni lehet.

Lotterfeld: óh
tezsvér
nem élek
végem van
:)
Lotterfeld: az őz még nekiállt erőszakoskodni plusz sörér, utána meg
jött a paráival és
fel kellett tenni az éjszakai buszra, mint egy gyereket

Már 15 éve is azt mondta mindenki, hogy Őz pár hónapon belül halott lesz. Abban mondjuk még rakenroll is lett volna. Most, 39 évesen már ne haljon meg. Soha.

* A Liliom utcai Zsiráf hihetetlen hely. 10ig van nyitva, folyton bömböl a rockzene, a berendezés - a csocsóaasztal kivételével - a 70es évekből maradt vissza, a kriminálisan olcsó házisör tényleg kriminális, a csapos néni pedig általában két hihetetlen nagydarab ürgével kártyázik forintos alapon, a közönség pedig 16 éves wannabe tüntetőkből és nyugdíjasokból áll.


2 komment

Címkék: celebspotting egyáltalánnemtúra

A bejegyzés trackback címe:

https://korutikocsmak.blog.hu/api/trackback/id/tr53724889

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Meauw 2008.10.27. 22:14:45

Őzikét és Boholyt is imádom már vagy 6-7 éve folyamatosan. Jó lenne ha lenne folytatás, zenékben, könyvekben, kimondott szép szavakban.
Az egyik kedvencem a- Mikor- c. dal.Annyira zseniális, filmszerű, tőkéletes hogy mindig magamnál hordom (most épp mp3ban és a telefonomon).
Mindenkinek erőt, ihletet és egészséget, és kellő mértékű hajtóerőt hogy sokáig éljenek!
Macspusz

mangorlo 2009.03.19. 23:24:51

vidámparkot én nagyon nem csípem, de őz zsolti az egy komoly figura, bazmeg amiket az a tag tud mesélni :) meg ahogy
süti beállítások módosítása